5 Şubat 2015 Perşembe

Öğrencinin Dilinden Öğrenci Anlar:). -2

Sevgili Sümeyye ile yaptığımız görüşmenin ikinci kısmını da sizlerle paylaşıyorum:) Bu yazı tamamen uygulansın, her şey böyle yapılsın diye değil. Sizler gibi sınava hazırlanan, stres, heyecan, bunalma, mutluluk gibi birçok duyguyu aynı zamanda yaşayan bir arkadaşınızın bunlarla nasıl başa çıktığına bir örnek. Belki bir fikir oluşturur, belki de farketmediğiniz sizi engelleyen taraflarınızı görmenizi sağlar. Dikkatli okumalar :)

14. YGS ve LYS birlikte götürülmeli mi ?
Şu dönem değil. 11ler için söyleyeyim sene başından bu zamana kadar evet götürülmeliydi. Ben haftada 3gün LYS, 4 Gün YGS gibi bir taktik izledim ve memnun kaldım. Bu şekilde çalıştığımda birbirine karıştırmıyorum ve kafam da rahat oluyor;)

15. Tatilleri nasıl değerlendirdin ve nasıl değerlendirilmeli?
Tatillerde gezmek yerine eve kapanıp tüm gün çalışmayı severim. Arkadaşlarımla görüşmek istersem veya başka bir durumum varsa bunu dersane gününe ayarlarım, vakit kaybetmem. Tatil günleri erkenden kalkıp çalışırıp, sıkılırsam ara verir bir yürüyüş yapıp tekrar otururum derslerin başına:)

16.Hastalandığın, misafirlerin geldiği vb. durumlarda ne yaptın ?
Hastalığım çok ağır değilse hiçbir şey olmamış gibi devam ederim:) Ağır bir durumum varsa sağlıktan önemli hiçbir şey yok, bu yüzden kendimi toparlamaya çalışırım. Misafir konusu annem sayesinde beni zorlamıyor. Annem bu durumda benim sadece dersime bakmamı ve hiçbir şeyle ilgilenmemi istediğini belirtir. Annemin böyle düşünmesi de beni daha çok motive eder çünkü onun da ne kadar çok istediğini anlarım ve çalışmaya devam ederim azimle. Sonuç olarak çalışmak isteyeni hiçbir şey etkilemez, engelleyemez!:)

17. Bu uzun bir yarış, bu süreçte motivasyonunu nasıl sağlıyorsun ?
Motivasyonumu kendim sağlıyorum, başkalarının söyledikleri benim için çok etkili olmuyor nedense. Bunaldığım zamanlarda, instagramdan beğendiğim üniversitenin fotoğraflarına bakarım orada okuyan arkadaşlarıma bakarım. Sonra da "Elimde çalışıp orada olma fırsatı varken burada fotoğraflara bakıyorum!" der kapatır ve çalışmaya devam ederim:)

18. Çok çalıştığım halde yapamadığın bir ders var mı( var mıydı) ve bunun için ne yaptın?
Geometri var mesela bir türlü yapamıyorum ama üstüne gitmeye devam ediyorum. Geçmişte de Fizik yapamıyordum ama öyle azimle, hırsla çalıştım ki şimdi en iyi dersim Fizik:)

19.Aşamadığın veya aşmakta zorlandığın netin oldu mu?
Geçen sene denemelerde 100neti aşamadım ve YGSde de 100net yaptım. Bu yıl başladığımda kendime "130netin altına düşmeyeceğim!" hedefi koydum ve çalışınca aşılamayacak net yokmuş bunu anladım. 

20. Azmini takdir ediyorum:) Peki YGS için ders ders önerdiğin kaynaklar neler?
Türkçeden pek bir bilgim yok. Matematikte konu eksikleri olanlar için en iyisi FEM SİMETRİ, soru bankası olarak da FEM KONU ÖZETLİ SORU BANKASI veya KAREKÖK SORU BANKASI güzel. Geometride sadece FEM SORU BANKASI çözdüm ve ondan da memnunum. Geometriyi zorlamak isteyenler için KAREKÖK de güzel. Fizikten FEM ve OKYANUS çözdüm, ikisinden de memnunum. Fizik için karekökü kesinlikle önermiyorum! Kimya PALME SORU BANKASI bir harika. Biyoloji de PALME çok iyi ama FEMden de memnunum ben:)

21.LYS için önerdiğin kaynaklar neler?
LYS için pek kaynak bilgim yok maalesef. Matematik için FEM SİMETRİ öneririm kesinlikle. Organik Kimya için de ÇAP YAYINLARInın iki fasikülü var çok güzel olduğunu düşünüyorum.

22.Evde deneme çözüyor musun? Çözüyorsan nasıl gerçekleştiriyorsun?
Dersanede deneme çözemediğim günler mutlaka evde deneme çözmeye çalışıyorum. Yani her gün bir YGS denemesi mutlaka çözüyorum. Evdeyken de gerçek bir deneme gibi süreli ve yerimden hiç kalkmadan çözüyorum denemeleri. 

23.Konularını bitirmiş olmak her gün deneme çözebilmeni sağlıyor, bu çok iyi;)  LYSye nasıl bir tempo ile hazırlanmalı ve nelere dikkat etmeli? 
LYSye YGS nin on katı çalışılmalı neredeyse! Bahsettiğim örnekte gördük YGS aynı neti yaptığım arkadaşım TIP FAKÜLTESİndeyken ben değilim. LYSye çok çalışarak sıralamamızı yukarı çekebiliriz veya tam tersi çalışmayarak daha da aşağı düşebiliriz. LYS,  YGS gibi nankör değil. Çalıştığınız takdirde yapabiliyorsunuz gelen soruları. Bu yüzden herkes YGS ne olursa olsun LYSyi bırakmamalı ve çok çalışmalı.

24." Çalışıyorum ama yapamıyorum"bahane mi gerçek mi? 
Kimisinin bahanesi kimisi içinse gerçek. Ciddi anlamda çalışıp hala yapamıyorsa bu çalışma tarzında bir yanlış veya eksik olduğunu gösterir. Ona uygun çalışma şekli değil demek ki, bunu değiştirmeli:) Doğru yöntemi bulana kadar pes etmeden devam etmeli, bir konuyu 2milyon insanın yapıp 1insanın yapamaması saçma! Doğru yöntemle çalışıldığında yapılabileceğine inanıyorum. Çalışmadan ya da çalıştığını düşünerek bahane sunanlar var, vicdanları bu konuda rahat değilse hiçbir zaman başarılı olamazlar.


Sevgili Sümeyye'ye bu süreçte yaşadıklarını ve arkadaşlarına önerilerini bizimle paylaştığı için tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Bir işte başarılı olmak sonuçta başarılı olmak değildir, süreçte başarılı olmak gerekir. Bunun için ihtiyacınız olansa;
1. Yapmak istemek ve yapabileceğine inanmak
2. Hedefiniz için azimle, sabırla, şevkle çalışmak! 
Bu iki koşul hayatın her alanında başarılı olmak için gereklidir.
Hayallerinize ulaşmak 3saatlik sınavlara bağlı değil , bu söylemden kurtulun artık. Hayallerinize ulaşmak sizin elinizde ve hiçbir iş emeksiz gerçekleşmez. Bu yüzden önünüze çıkan sınav engelini aşmak için;

  • Hedefinize odaklanın.
  • Eksik konularınızı tamamlayın.
  • Soru çözün ve yapamadıklarınızı mutlaka öğrenin.
  • Deneme çözün ve bitince mutlaka çözümlerini öğrenin, eksik konularınızı belirleyin. 
  • Fiziksel ve psikolojik olarak sınava kendinizi hazırlayın.
  • Derin bir nefes alın ve inanın: BAŞARABİLİRSİNİZ!  :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder