28 Mart 2015 Cumartesi

Sınav Sürecini Nasıl Değerlendirmelisiniz?


Yapılan araştırmalar, istatistiki veriler gösteriyor ki; Türkiye'de iyi üniversite ve bölümlerde genellikle zeka düzeyi normal olan öğrenciler bulunuyor. Benim bundan yaptığım çıkarım iki normal zeka düzeyine sahip öğrencinin girdiği bir sınavda düzenli, azimli, inançlı çalışanın başarılı olduğudur. Yapılan sınavlar bir sıralama sınavı, yani siz birilerinden biraz daha fazla bilmeli ve uygulamalısınız. Bunu başarmak için ne yapmalısınız?
Zamanını Planla!
Yapılacak zaman planlamasıyla gün daha verimli hale getirilebilir. Planlama yapılırken, yatış ve kalkış saatleri ile uykuda geçecek toplam süre öncelikle belirlenmeli ve ölçünün dışına da çıkılmamalıdır. Zamanı kullanma becerisi kazanabilmek için önce, çalışma çizelgesi hazırlanmalı,  çizelgede, derse ve diğer aktivitelere ayıracak zamanlar belirlenmelidir. Çalışılması düşünülen dersler uygun saatlere yerleştirilmelidir.
Harekete Geç!
Başarıyı engelleyen faktörlerden birisi de ertelemedir. Sadece hafta sonu çalışırım düşüncesi uygun bir çözüm yolu değildir. Yapılması gereken ,ders tekrarlarının birikmeden günlük olarak yapılmasıdır. Unutmamanın en önemli ilacı kısa aralıklarla yapılan tekrarlardır. Erteleme yapıldığında ise ders konular birikecek, zamanın daralması, sınava ilişkin beklentilerin artması ve bütün bunların altından nasıl kalkılacağının bilinememesi sizlerde bıkkınlık ve karamsarlık oluşturabilir. Aşırı kaygı düzeyi oluşturabilir.
Etkili ve Verimli Çalış!
Önemli olan çok çalışmak değil, verimli çalışmaktır. Sürekli olarak aynı türden sorulat değil, aynı konunun farklı sorularını çözerek yorum kazanılmalıdır. "200tane aynı soru çözdüm" durumu sadece rakamsal anlamda öğrenciyi ve aileyi mutlu edecektir. Başarıya ancak nitelikli bir çalışmayla ulaşılır. Bunun için öğrencinin çözdüğü her sorudan bir şey öğrenmesi gerekir.
Deneme Sınavlarını Önemse!
Gerçek sınavda imtihan boyunca kitapçığın başından kalkılamayacağı için bu sınavlarda da aynı itina gösterilmeli. Sınavda her öğrenci kendi ders başarısına, psikolojik yapısına göre bir strateji belirlemeli. Çözülecek test sınavları bu stratejinin oluşturulabilmesi için çok önemli. Örneğin aşırı kaygılı, çözemediği soru veya sorular karşısında demoralize olan bir öğrenci, testin en iyi bildiği konularına dönük sorularından başlayarak bu sıkıntısını aşıp aşamadığını bu test çözümlerinde gözlemleyebilir. Deneme sınavı çözmenin bir diğer mantığı da grup içerisindeki pozisyonu ve başarı düzeyindeki değişimi görmektir. Unutmayalım ki, uygulanan sınavlar, sıralama sınavlarıdır. Yani öğrenciler bireysel bir yarış içerisinde değil. O nedenle test sınavı sonuçlarını da bu kriteri göz önüne alarak değerlendirmeliyiz. Test sonuçları değerlendirilirken baz alınacak kriter eğer denemeye sabit sayıda öğrenci giriyorsa grup içerisindeki sıralamadır. Üstelik yüzdelik dilimdeki değişim de fikir verecektir.
Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder