6 Nisan 2015 Pazartesi

2. TEOG'a HAZIR MIYIZ?


1. Bir önceki yazımda teog konularını paylaştım, okumanızı tavsiye ederim.  1.TEOG konularını hatırlamak için ara ara konu özetleri ve genel tekrar testlerini çözmelisiniz. 2. dönem TEOG için 6 dersin  her birinden konu eksiklerinizi kapatmalısınız. Yeni bir konu öğrenirken kendi öğrenme stilinize uygun olarak(yazarak, okuyarak, anlatarak, soru cevap yaparak vs.) iyi bir şekilde çalışmalısınız. Okul kitaplarınızdan çalışmalı, yardımcı kaynaklardan destek almalısınız.
2. Konuları tamamen kavradıktan sonra yapılacak iş bol bol soru çözmek olacak tabii ki. "Günde 100 soru çözmeliyim! " tarzı cümlelere katılmıyorum. Öğrendiğiniz konu ile ilgili farklı tarzlarda soru çözmelisiniz. Bunun sayısı sizin performansınıza bağlı olarak değişebilir. Bunun için de farklı kaynaklardan soru çözmeyi tercih etmelisiniz. Çalışma kitaplarındaki tüm etkinlikleri yapılmalısınız. 
3. Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınlamış olduğu kazanım değerlendirme testlerini tekrar tekrar çözmelisiniz. Çünkü Meb TEOG sorularının hazırlanan testlere benzer niteliğinde olacağını okullara gönderdiği yazıda ifade etti. Sadece bunlar çıkacak diye de düşünmeden, belittiğim gibi farklı kaynaklardan soru çözmeyi ihmal etmemelisiniz.
4.Konu testlerinizi bitirdikten sonra geçmiş yıllardaki gerçek TEOG sınavlarındaki konu ile ilgili olan soruları çözmelisiniz. 
5. Konularınız bittikten sonra da deneme çözmelisiniz. Gerçek TEOG sınavlarını deneme olarak çözmelisiniz. Böylece soru tarzlarını anlayabilirsiniz. 
6. Teog hazırlıklarına devam ederken;okul dersleri, yazılılar ve proje ödevlerini de ihmal etmemelisiniz,  aksine tüm notlarınızı yüksek tutmalısınız. Çünkü Teog yerleştirme puanının %30'unu okul notlarınız oluşturmakta. 
7. Akademik çalışma ve başarı çok önemli ama siz her şeyden  önemlisiniz. Bedensel ve ruhsal sağlığınıza dikkat etmelisiniz. Beslenmenize ,uyku düzeninize ve sağlığınıza özen göstermelisiniz.

Her birinize başarılar diliyorum:)

1 yorum:

  1. teogmağduruece25 Nisan 2015 09:13

    merhabalar hocam:)ben size bu teog hakkında kafama takılan bir soruyu sormak istiyorum.şu sıralar teogun 1.ve2.sinin aynı etki edeceğini,1.sinin %21 2.sinin %49u alınmayacağını,ortak sınavlarının %70inin aynı değerde hesaplanacağını duydum sizce bu doğrumudur?bu arada yeni yazılarınızı ben ve arkadaşlarım heyecanla bekliyoruz!sevgiler...

    YanıtlaSil