29 Eylül 2015 Salı

YGS ve Okul Dersleri

Sevgili 12. sınıf öğrencilerim ;)

  • YGS/LYS temposuna bir de okulu dahil ediyorsunuz. Doğru bir yönetimle başarılı bir okul dönemi ve sınav süreci geçirebilirsiniz. 
  • Okul dersleri demek aynı zamanda LYS konuları demek! Okul başarısı demek aynı zamanda yerleştirme puanına katkı demek! Bu yüzden okul bir kenara atamayacağınız bir konumda;)
  • Devamsızlığınızı kesinlikle keyfi kullanmamalısınız çünkü YGS/LYS öncesi bu günlere çok ihtiyacınız olacak;)
  •  Okula belirli bir zamanınız gidecek bu yüzden bu zamanı doğru yönetmeli ve bunu lehinize çevirmelisiniz. Dersi derste dinlemeli ve öğrenmelisiniz. Böylece LYS'nin 12. sınıf konularını okulda dinleyip üzerine evde test çözerek halletmiş olacaksınız. Matematik dersinin konu dağılımına baktığınızda çok ciddi bir soru sayısının bu konulardan çıktığını görürsünüz. Ayrıca bu derslere çalışmak sınava çalışmak olduğu için başarı puanınıza da katkı sağlacaksınız;)
  • Okulda boş dersiniz olabilir. Trafik vb gibi işlenmeyen ve sizin test çözmenize izin verilen dersler için yanınızda kitap götürün. Götüreceğiniz tek bir dersin kitabı olsun ve bu kitabı seçerken okulda, gürültülü bir ortamda çalışabilceğiniz bir dersten seçin. Programınızın bir kısmını uzun vadede bu şekilde halletmiş olursunuz:) 
  • Okul ve YGS/LYS çalışmayı birlikte götürürseniz bu sizin sınav haftaları YGSden kopmanızı engeller. Düzenli bir çalışma gösterdiğiniz için sınav zamanı günlük programınıza da normal bir şekilde devam edebileceksiniz. Sınav haftası YGS çalışamamak da çok ciddi bir motivasyon kaybına neden olup sizi psikolojik olarak da etkileyecektir. 
  • Okulda yapılan denemeleri önemseyin, katılın ve ciddiyetle çözün. Bu denemeler size ilçenizdeki, okuldaki, sınıftaki yerlerinizi gösterecek ve bir fikir verecektir.
Zor, yoğun, yorucu bir yıl geçiriyorsunuz. Karşılığı da emin olun tüm bunlara değecek büyüklükte olacak! Başarı masanın başına oturup ders çalışmaktan geçiyor, yapabilirsiniz öyle değil mi?

3 yorum:

  1. Merhaba hocam. Ben mezunum ve sırf matematik yapamadığım için istediğim bölüme gidemedim, gidemiyorum. Sözellerim çok iyi hiçbir sorun yaşamıyorum çok şükür fakat matematikte çok zorlanıyorum. Bir soruyu yanlış çözdüğümde hemen pes ediyorum. Temel matematik kitapları ile devam ediyorum ve en az 15-20 matematik yapamasam bir yıl daha çalışmak zorunda kalacağım. Hayatımın sonun kadar istemediğim bir mesleği yapamam... Moralim her gün daha çok düşüyor. Lütfen bana yardım eder misiniz?...

    YanıtlaSil
  2. Hocam merhabalar. Yazılarınızı çok beğendim. 2021 yılına kadar projelendirilmiş bir öğretmen sitemiz var. Sitemizin rehberlik kategorisinde yazmanız bizi çok mutlu eder. Teklifimizi değerlendirmenizi isterim. İyi günler. iyi çalışmalar...

    Site: ogrenmen.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Ve bu kadar geç dönüş yaptığım için özür diliyorum buradaki yorumlar gözümden kaçmış. Sevgiler😊

      Sil