2 Kasım 2014 Pazar

Ebeveynlerin Çocukların Eğitimi İle İlgili Değerlendirmeleri -3-

Farklı annelerle sohbetler gerçekleştiriyorum. Çünkü herkesin kendi hayatı, yaşanmışlıkları, eğitimi, tecrübesi ve her şeye olduğu gibi eğitime de kendince bir bakış açısı var.  İlk röportajımızı Ankara'dan Sevgili Pınar Hanım(kitcheninred) ile gerçekleştirdik, 2.sini İstanbul'dan Sevgili Şule Hanım(shuleokchi) ile ve bugün okuyacağınız dizinin 3. röportajını Mersin'den Sevgili Mürüvvet Hanım ile gerçekleştirdik:) 
Mürüvvet Hanım instagramdan "Can'ın Annesi" olarak tanıdığım, çocuğu her şeyden önce gelen bir anne:) Çok güzel, kibar ve yardımsever:) Kendisine değerli zamanını ayırıp  bizimle düşüncelerini paylaştığı için çok teşekkür ediyorum:) 

1. Kısaca kendinizi tanıtır mısınız Mürüvvet Hanım:)?
Ben hayatın sunduğu tüm güzellikleri seven ve bu güzelliklere sahipsem paylaşmayı seven bir insanım :)

 2. Çocuğunuzun yaşını ve sınıfını öğrenebilir miyim?
Can 2003 doğumlu ve 6. sınıf öğrencisi.

3.Can okul öncesi eğitim aldı mı? Bunun olumlu ve olumsuz tarafları nelerdi?  
Kreşe ve anaokuluna gitti. Tek çocuk olduğu için sosyal açıdan Can adına yararlı olduğunu düşünüyorum. Çok güzel dostluklar kurdu:)

4.Özel okulda mı devlet okulunda mı? Okulda aradığınız değerler nelerdi ve bulabildiniz mi? 
Oğlum özel okulda okuyor. Amacım daha iyi bir eğitim alması, özel ilgi görmesi ve güzel dostluklar kurması:)

5. Dil eğitimine önem veriyor musunuz? Bunun için ne yapıyorsunuz? 
Dil eğitimini önemsiyorum ama okulunu bu açıdan yeterli bulmuyorum. 2 yıl sonra Can'ı yurtdışına göndereceğim. Yabancı kültürü yaşayarak o kültürün dilini öğrensin istiyorum.

6.Okuma alışkanlığı var mı? Varsa nasıl kazandı yoksa neden okumuyor olabilir?  
Oğlum maalesef okumayı sevmiyor. İlköğretimde çok sevdiği bir arkadaşı okumayı sevmediği için O da kolay yolu seçti ve kitap okumuyor. Bu alışkanlığı bir türlü edinemedi. 

7. Herhangi bir müzik,sanat,spor dalıyla ilgileniyor mu? Bunu okulda mı okul dışında mı yapıyor? Katkıları neler sizce?   
Can, birçok spor ve kültürel aktivitede başarılı. Sosyal olmayı seven bir çocuk:) Okul'un Basketbol Takımında aynı zamanda Anadolu Lisesinin Kulüp Takımında oynuyor.

8. Çocuğunuzun öğrenim hayatı ile ilgili hedefleriniz neler? Bunun için neler yapıyorsunuz? 
Oğlum için her zaman en iyisini istiyorum, elimden geleni yapıyorum ve yapmaya da devam edeceğim. Çok zeki ve tabii ki başarılı bir çocuk. Fakat bu bazen yetersiz kalıyor çünkü yeteri kadar tekrar yapmıyor evde. Bazen yorgun olduğunda dikkati dağılıyor ve bildiği soruları da göremiyor. 

9.Çocuğunuzun bir gününü nasıl geçirdiğini paylaşır mısınız?  
Günümüz çocukları maalesef teknolojiye bağımlı şekilde yaşıyorlar. Benim oğlum da evdeyse ödevlerini hemen bitiriyor ve arkadaşlarıyla yazışıp,oyun oynayarak geçiriyor kalan zamanını.

10. Eğitimcilerden beklentileriniz neler?       
Çocuklarımız kendilerine emanet. Maalesef benim zamanımdaki eğitim ve disiplin şimdi yok. Geleceğimizden biraz şüpheliyim. Çok zeki bir nesil var ama değerlerden yoksun olarak büyüdüklerini  düşünüyorum. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder