5 Kasım 2014 Çarşamba

Ebeveynlerin Çocukların Eğitimi İle İlgili Değerlendirmeleri -4-


Çocukların eğitimi ile ilgili soruları  bir de bu konuda uzman bir anneye sormak istedim:) Sevgili Doçent Doktor Serap Çimen Erdoğan ile yine keyifli ve yararlı olacak bir söyleşi gerçekleştirdik:) Kendisi Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Alanında öğretim üyesidir. 

Hem alanında uzman hem muhteşem bir annedir Serap Hanım:) Mutlu, sabırlı, kızmayan, sevgi dolu bir insandır:) Bizimle de her iki alandaki bilgi ve deneyimlerini paylaşmayı kabul ettiği için kendisine çok çok çok teşekkür ediyorum:) 

Eminim her bir ebeveyn bu yazı dizisinden bir şeyler katacak kendi eşsiz deneyimlerine, bu röportajın da  dikkate alınarak okunması gerekir diye düşünüyorum ve sevgiyle sizlere sunuyorum:) 



1. Kısaca kendinizi tanıtır mısınız Serap Hanım:)?
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak çalışıyorum. Evliyim iki çocuk annesiyim.

2. Çocuklarınızın isimleri,yaşları ve sınıfları? 
Elif Ceren (11 yaş) ve 6.sınıf öğrencisi, Ahmet Kerem (27 Aylık) :) 

3. Okul öncesi eğitim aldı mı? Bunun olumlu ve olumsuz tarafları nelerdi? 
Elif Ceren okul öncesi eğitim aldı; sosyal, dil, duygusal, motor ve bilişsel becerilerinin gelişimine olumlu katkı sağladı.

4. Özel okulda mı devlet okulunda mı? Okulda aradığınız değerler nelerdi ve bulabildiniz mi? Çocuğum özel okula gidiyor. Ancak akademik başarı değil de çocuğunuzu mutluluğunu ön planda tutunca nerede olduğunun çok önemi olmuyor.

5. Dil eğitimine önem veriyor musunuz? Bunun için ne yapıyorsunuz? 
Dil eğitimi için eve her hafta bir abla geliyor. Elif Ceren ile bir saat İngilizce oyun oynuyor. Ayrıca İngilizce videolar izliyor.

6. Okuma alışkanlığı var mı? Varsa nasıl kazandı yoksa neden okumuyor olabilir?
 Bebeklik döneminde bolca kitap okunarak ve   okulda yapılan kitap ağacı projesi ile kazandı.

7. Herhangi bir müzik, sanat, spor dalıyla ilgileniyor mu? Bunu okulda mı okul dışında mı yapıyor?
Piyano çalıyor, okulda yapıyor.

8. Çocuğunuz öğrenim hayatı ile ilgili hedefleri neler?
İstediği ve sevdiği mesleği yapması.

9. Çocuğunuzun  bir gününü nasıl geçirdiğini paylaşır mısınız?
Okuldan gelince televizyon izliyor bir süre sonra tabletle vakit geçiriyor. Dinlenme ve eğlenceden sonra ödev yapıyor ve uyuyor:)

10. Okul öncesi eğitime gönderme yaşı kaç olmalı?
36 aylık tüm çocuklar, doğru okul öncesi eğitim kurumları ile karşılaştırılmalıdır.

11. Okul öncesi eğitim neden önemli?
Çocuğun beyin gelişiminin en hızlı ve esnek olduğu dönem olmasından dolayı yaşamın en temel öğrenmeleri bu dönemde gerçekleşmektedir.  Bu hızlı ve can alıcı öğrenme sürecine çocuğa yaşatacağımız her deneyim onun ileride daha kaliteli bir birey olmasına katkı sağlamaktadır.

12. Çocuk tam yaşında değilse ilköğretime geç mi erken mi başlamalı?
 Çocuk hazır olduğu yaşta okula başlamalıdır.

13. Okul yanında çocuğun sanatla sporla ilgilenmesi ona neler kazandırır?
 Okulda öğrendiği formal bilgilerin daha akılda kalmasına yardımcı olur.

14. Telefon, tablet ve bilgisayar gibi teknolojik aletlerle çocuk ne kadar temas kurmalı? 
Günde bir iki saat uygundur. Çocukları teknolojiden tamamen uzaklaştırmamak gerekiyor.

15.  Eğitimcilerden beklentileriniz neler? 
Çocuklara oyunla öğrenme ortamları sunulmalı ve okulda öğrenme ortamları zenginleştirilerek okul dışında çocuğun kendine zaman ayırmasına fırsat verilmelidir.  

Sizlerin de eğitim ile ilgili soru ve yorumlarınız olursa ister blogdan, ister mailden isterseniz  de instagram üzerinden paylaşabilirsiniz:) 
Serap Erdoğan şu an görevi itibari ile Eskişehir'de ikamet ediyor. Zaman zaman seminerler ve atölyeler için İstanbul'a geliyor. İnternetten ismi ile yazıp aratarak programını zaman zaman takip edebilirsiniz:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder