11 Eylül 2014 Perşembe

Matematik Nasıl Çalışılır?

Matematik sadece bir ders değil bizim için..Kimimizin en en en sevdiği,eğlenceli zeka geliştiren bir oyun gibi..kimimiz içinse tam bir kabus!Her yıl okul dönemi boyunca gördüğümüz okulda başlayan evde devam eden her anımızı sevimsizleştiren kötü bir rüya..Şimdi bir yemek hem acı hem tatlı olabilir mi?Buz gibiyken sıcacık olur mu!Matematik de böyle hem muhteşem hem kabus olamaz:) Matematik sadece bir ders.Senin ona karşı hissettiklerin de ön yargıların,başkalarının düşünceleri ve geçmişte yaşadığın olumsuz deneyimlerden kaynaklanmakta.E sen bu durumu değiştirebilirsin o zaman ;)
Klasik "Ekmek almak için bile Matematik bilmn gerek Oğul!"muhabbetlerine girmeyeceğim zira o sevideysen rica ediyorum kapa sayfayı arkadaşım!
 Öncelikle bir dersi dinlemen,anlaman ve öğrenmen için ihtiyaç duyman gerekir. Peki senin neden ihtiyacın var;

  1. Sözel öğrencisi isen: Senin gibi tüm arkadaşların Edebiyat,Dil ve Anlatım,Tarih,Felsefe,Psikoloji,Coğrafya(Matematik bilenler daha iyi yapıyordur!) derslerini yapabiliyorlar. Senin yarıştığın bu tayfada öne geçmen için basit düzeyde birkaç Matematik sorusu çözmen gerekmez mi;)
  2. Eşit Ağırlık Öğrencisi isen: Konu ayırt etmeden Matematik ile ilgili yapabileceğinin en iyisini yapman gerek. Hukuk,Psikoloji,Uluslararası İlişkiler bir bak bakalım hangi puan türü ile öğrenci alıyor ve Matematik ne kadar etkili! Türk-çe kadar!..Yani sen Türkçe ve Edebiyat kadar Matematik yapabilmelisin.. Ben Hukuk vs istemiyorum İşletme okuyacağım,bu durumda da yine ortalama düzeyde bir Matematik yapabilmelisin kaçış yok..
  3. Sayısal Öğrencisi isen: Ben sana kıyamam!Tek derdim Matematik olsa diyen Gamlı Baykuşum  benim.. Yeme,içme,çalış desem ve konuyu kapasak mı:) Matematiği iyi bilmen Fizik konularında da başarılı olmana yardımcı olacaktır..
Şimdi ne kadar ihtiyacın var saptadığımıza göre bu ihtiyacımızı nasıl gidereceğimizi konuşalım. Burada sen hangi adımdaysan ona göre başlayabilirsin.(Konu eksiğin yoksa konu anlatım çalışmak zorunda değilsin..)
  1. Matematik doğrusal ilerler yani her konu bir sonraki konu ile ilişkilidir,temelidir. Bu yüzden Temel Kavramları bilmiyorsan en baştan başlamalısın. İşlem hatalarını düzeltmek için bol soru çözmelisin. 
  2. Okula,Dersaneye gidiyorsan veya Özel Ders alıyorsan konu anlatımını ve temel soru çözümünü derste öğrenmelisin. Dersi dinlerken mutlaka not almalı hatta öğretmenin yazdırdıklarının yanı sıra kendi notlarını da eklemelisin.(Pozitif bir sayı eşitliğin veya eşitsizliğin diğer tarafına geçerse negatif olur!.. gibi) Anlaşılmayan kısmı,işlemi mutlaka öğretmenine sormalısın. Tam anlamıyla öğrenmeden geçme,acele etme.
  3. Tek başına konu çalışıyorsan öncelikle iyi bir konu anlatımlı kitap edin. Dersanenin video anlatım seçeneği varsa mutlaka hem konu anlatımında hem soru çözümünde kullan,internette birçok sitede konu anlatımı ve soru çözümü izleyebileceğin adres var bunları dene.(1saat konu dinleyip 3saat sosyal medyada takılma!)
  4. Verilen ödevleri yap,yaprak testlerini çöz. Seviye seviye soru bankaları al ve bir de çözümlü soru bankası edin. Kolay(Karekök Sıfır,Körfez Kolay Ygs,FEM Zengin Matematik),Orta(FEM İlk Adım,Birey A,Güvender),Zor(FEM,Karekök,Birey B)
  5. Ne kadar çok soru çözersen o kadar soru tipi öğrenmiş olursun. Soruyu yapamadığında panik olma!Uğraş,eksik öğrenmen var mı kontrol et,arkadaşına sor,öğretmenine sor ve mutlaka soruyu bir de kendin çöz. 
  6. Denemeler çöz!Evet konu eksiğin var ama soru ile de öğrenirsin bazı konuların özelliklerini ,denemeden sonra mutlaka çözümlerini incele ve öğren. Süreli çöz denemeleri böylece gerçek sınava hazırlıklı ol!

4 yorum:

  1. Bi sey sormak istiyorum.Ygs mat bitse dahi tekrar konu testleri cozulmeli mi en bastan yoksa deneme mi cozmek gerekiyor? Vakit kaybi olur mu?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba:) Bir matematik deneme seyi alın,her gün bir deneme çözün. Bu durumda yapamadığınız soruları konu eksiğinden mi,dikkatsizlikten mi,yanlış öğrenmeden mi yapamadığınızı sorgulayın. Eksik olduğunuzu hissettiğiniz konuyla ilgili FEMin konu özetli soru bankasından hızlı bir okuma ve test çözümü yaparak eksiklerinizi kapatabilirsiniz:) Karekök YGSyi de beğeniyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Şuan elimde olan kitaplar var onlardan çözerim büyük ihtimal teşekkür ederim :) Matematik denemesi olarak ne öneriyosunuz? Elimde femin denemesi var sadece.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba hocam ben 11. Sinifa gectim. Matematik temelimi oturtmayi dusunuyorum.Sizce ygs matematik kitabimi almaliyim yoksa 9.ve 10. sinif kitabimi almaliyim?

    YanıtlaSil