29 Eylül 2014 Pazartesi

Öğretmenden Öğrencisine Bir Ders..

Sizinle Bütün Dünya Dergi'sinde okuduğum kısa bir öyküyü paylaşmak istiyorum:)


  • Öğretmen sınıftaki zeki fakat kıskanç öğrenciye "Niçin arkadaşlarını çekemiyor, onların yaptıklarını bozup kavga ediyorsun?" diye sordu. Öğrenci, bir süre düşündükten sonra, "Çünkü onların beni geçmesini istemiyorum." dedi. " En iyi ben olmalıyım!"...
         Öğretmen, masasından kalktı ve eline bir tebeşir parçası alarak yere 15 cm uzunluğunda bir çizgi çekti. Öğrenciye bakarak " Bu çizgiyi nasıl kısaltabilirsin?" dedi. Öğrenci bir süre bu çizgiyi inceleyip içinde çizgiyi birçok parçaya bölmek de olan birkaç yanıt verdi. Öğretmen yanıtları kabul etmedi ve yere ilkinden daha uzun bir çizgi çekti. " Şimdi birinci çizgi nasıl görünüyor?" diye sordu. 
      
        Öğrenci utana sıkıla "Daha kısa.." diyerek başını önüne eğdi.
        Öğretmen bu yanıt üzerine öğrencisine unutmaması gereken şu öğüdü verdi: "Bilgini ve yeteneklerini arttırarak kendi çizgini uzatman, rakibinin çizgisini bölmeye çalışmaktan iyidir." 

        Bütün Dünya Dergisi, 2004


Her yaştan insanın küçük veya büyük kendine göre hayalleri vardır. Karşımızda okul için iş için  yarıştığımız insanlar var ve hep olacaklar. Bu koşullarda biz insanların ayağını kaydıranlardan değil bir adım öne çıkıp onları arkamızda bırakanlardan olmalıyız.

Düzeyi iyi ayarlandığı takdirde hırs olumlu bir motivasyon aracıdır. Daha çok çalışmamızı, daha iyi odaklanmamızı, hedefimize sadık kalmamızı sağlar. Bu yüzden kazanmak istediğimiz bir yarış varsa bunun için diğer insanların nerede olduklarına, bizden ne kadar önde olduklarına takılmadan hedefimize ne kadar uzaklıktayız ve ulaşmak için nasıl bir yol izlemeliyiz düşünmeliyiz. Bunun için neler yapmalıyız adım adım belirlemeliyiz. En iyi olmanın yolu inanmak ve çok çalışmaktan geçiyor hepsi bu, çalış ve başar:)

2 yorum:

  1. cok haklisiniz. cok guzel bir blogunuz var yazilarinizi okumaya çalışıyorum:))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim ilginiz için:)

    YanıtlaSil