8 Temmuz 2015 Çarşamba

Öğrencinin Dilinden Öğrenci Anlar:) -4-

Sevgili Yağmur(@ygslyskasiyoruz) ile yaptığımız röportajın devamını da sizlerle paylaşıyorum. Kendisine t detaylı, bilgilendirici cevapları için tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Özellikle vurgulamak istediğim Yağmur bir kişi. Bu serüven O'nunki. Herkesin bir sınav serüveni olacak, hedefine doğru yol alırken benzer sıkıntılar yaşayacağınız gibi farklı durumlarla da karşılaşacaksınız. Siz Yağmur gibi olmak zorunda değilsiniz, O'nun gibi çalışmak, O'nun hedefini hedeflemek zorunda değilsiniz. Sizden önce bu süreci yaşamış ve hedefine ulaşmış bir arkadaşınızın başarıya ulaşma yollarından örnekler çıkarıp kendi hedefiniz için çalışmalısınız. Keyifli okumalar:) 


YGS VE LYS’ye nasıl çalıştın ve hangi kaynakları kullandın bize detaylı bir şekilde anlatır mısın?
YGS ve LYS’ye  birlikte çalıştım diyebilirim. Zaten LYS konularını 11.sınıfta sıkı takip ettim, ikinci dönem de YGSye başlayınca beraber gitmeye başlamış oldu. Her gün YGS çalıştım, tabi ki aralarda molalarım oldu. Okul sınavları için LYS de çalışınca beraber ilerletmiş oldum. YGS’den sonra ise hep LYS kasmaya başladım. Yazın ise ağustosa kadar çok nadir çalıştım diyebilirim. 12.sınıfın ilk dönemi ise YGS’ye ağırlık verdim okulu aksatmadan. Okul zaten bana LYS desteği sağlıyordu. Özel derste de LYS matematik ağırlıklı gitmem iyi oldu. Dershanede YGS, özel derste LYS devam ettik.Denemelere ise çok erken başladım. Herkes hocalarım dahil sınava bir ay kala başla derken ben konularım tam olmasa da YGS’ye 3 ay kala deneme çözmeye başladım. Ve kötü netlerden iyi netlere yükselişi gördükçe şevkle çalıştım. Eğer moralinin bozulmayacağını temin ederse bir öğrenci, kesinlikle denemelere erken başlayıp yükselişini görmeli. Çoğu şey de deneme ile öğreniliyor. Onun dışında her hafta dershanemizin denemesine de girmeyi ihmal etmedim ilk günden itibaren.
Kaynak önerilerime gelecek olursak:
*YGS TÜRKÇE: FEM soru bankası, FEM konu anlatımlı kitap, ODTÜ soru bankası
*YGS MAT1: FEM konu özetli soru bankası, A YAYINLARI konu anlatımlı, FEM ilk adım
*YGS SOSYALl: FEM soru bankası tarih, FEM konu anlatımlı tarih, KÖRFEZ soru bankası tarih, FEM coğrafya soru bankası
*YGS FEN: bir tmci için ideal kitap KÖRFEZ fen bilimleri konu anlatımlı.
(YGS kaynaklarımın çoğu dershanemden ötürü FEM idi.)
-LYS EDEBİYAT: ALTIN ANAHTAR sb, FDD edebiyat bilgileri sb, LİMİT sb, LİMİT konu anlatımlı, FEM soru bankası, FEM konu anlatımlı
-LYS COĞRAFYA: BİLFEN sb
-LYS MAT2: KAREKÖK trigonometri, KAREKÖK0 türev, APOTEMİ türev, FEM soru bankası, KÜLTÜR soru bankası, FEM ilk adım, BİREY yayınlarının pdfleri
*Matematik için bir önerim daha var. 9'dan beri her sene "Esen yayınları konu özetli soru bankası" kullandık sınıfça. Dünyanın en güzel kitabı diyebilirim. Temel atmada çok faydalı.

Ygsden sonra nasıl çalıştın, ara verdin mi? Ygs ve lys çalışma tarzında farklılık var mıydı?
Ygsden sonra 4-5 gün debelendim. Mola gibiydi benim için. Birçok kişi gibi tam anlamıyla kendime gelemedim. Ama kazananın en çabuk toparlanan olacağını biliyordum. Arkadaşlarım arasında en önce ben toparlandım. Hedeflerim için bir sayfa daha açtım kendime. LYS çalışma tarzım daha değişik oldu. YGS kadar motive değildim açıkçası. Günlük soru sayısı hedefi koymadım. YGS çalışırken 250 soru çözmek çok kolay. Ancak LYS’de öyle değil, mat2 bayağı vakit alıyor. Bu nedenle 250 soruya ulaşamayınca moral bozukluğu yaşıyordum. Soru sayısından çok minik ödevlendirmelerle ilerledim. 

Sınava hazırlanma süreci uzun bir maraton gibi. Her güne aynı motivasyon ve enerjiyle başlamak zor. Birçok öğrenci bu süreci yaşıyor ama herkes aynı devam şekilde devam edemiyor. Bunu bir öğretmen olarak çok normal görüyorum. Peki seni motive eden neydi, yolun başından sonuna kadar gelmeni ne sağladı?
Beni bu süreçte motive eden en önemli şey hayalimdi. Belki de hedefimin hayaline aşıktım. Ben yapı olarak politik bir gencim. Ülkemiz hakkında oldukça araştırmalar yapıyor ve güncel olayları takip ediyorum. Adalete olan inancım gereği düzeni sorgulamaya başladım. Ve hayalimi bu yönde şekillendirdim: adil bir gelecek, adil bir ülke. Bu hayal beni motive etti. Bunun haricinde elbette arkadaşlarım ve ailemin motivasyon çalışmalarını yadsıyamam. Arkadaşlarımın yapamadıkları bir soruyu 'Yağmur çözer.' diye bana getirmeleri bile benim için büyük motivasyon kaynağıydı. Babamın insanlara benden gururla bahsetmesinin verdiği güçten bahsetmiyorum bile :)

Geleceğini, yaşadığın toplumu düşünmen ve hem kendin hem insanlar için bir şeyler yapmak istemen çok güzel. Seni takdir ediyorum güzel düşüncelerinden ve çabalarından dolayı
J Tabii ki içten motivasyonun olduğu aşikar. Yorulduğun, bunaldığın zamanlar oldu mu ve bu durumları nasıl atlattın?
Beni zorlayan en büyük şey YGS'den sonraki psikolojimdi. Bir süre atamadım üzerimden, YGS’ye ciddi manada emek verdim. Ancak sınavda bunların karşılığını aldığım söylenemez. YGS sonrası LYS çalışırken bir süre "Bu sınavda çıksa yine yapamayacak mıyım, şimdi yapıyorum ama ya o zaman? A şıkkını işaretliyorum ama ya B ise?" diye okuduğunuzda bu kız paranoyaklaşmış diyebileceğiniz düşüncelere kapıldım. Ama zamanla çalıştığım şeyleri başardığımı gördükçe üstümden attım bu hissi. Beni en çok zorlayan bu oldu diyebilirim. Tek  çare korkunun ecele faydası olmadığını görüp korkunun üstüne gitmekmiş. 


Zorlanman çok normal. Bunu atlatabilmek bırakmayı tercih etmek yerine daha çok çalışıp üstesinden gelmenden de çok güzel;) Ailen seni nasıl destekledi?
Ailemin özellikle bu sınav serüveninde maddi manevi çok desteğini gördüm. Maddi olarak dershanede burslu olduğumdan oraya harcama yapmasalar da özel ders, kitap alışverişi vs hiçbir zaman kısıtlama yapmadılar sağ olsunlar. Ve az çilemi de çekmediler; saçma sapan triplerim, ağlama krizlerim vb. Her zaman başaracağım o günü hayal ettirdiler bana. Onları çok seviyorum. 

Liseden mezun bir öğrenci olarak  sence okul hayatını nasıl geçirmek gerekiyor?
Bence okul hayatında sosyallikle dersleri dengede tutmak gerek. Sadece sosyal olursanız geleceğinizi kaybedebilirsiniz. Sadece ders çalışırsanız ise ciddi psikolojik hasarlar oluşturursunuz kendinizde. Önemli olan bizlerin de birer birey olduğunu unutmadan hayallerimizi sosyalliğimizi kenara bırakmadan bir okul hayatı geçirmek gerekiyor.


Sosyal medyayı kullanmayı neden tercih ettin vekullanırken nelere dikkat etmek gerekiyor?
Ben oldum olası sosyal medya hesaplarını aktif kullanan bir gençtim. Twitterı ilk çıktığı yıllardan beri, instagramı ise yaklaşık 4 senedir aktif olarak kullanıyordum. 11.sınıfın yazında kişisel hesabımdan sınav hesaplarını takip etmeye başladım. Hatta ilk takip ettiğim kişi de sevgili @ygslyshesabi'dır. Bir gün neden ben de böyle bir hesap açmayayım diye düşünürken kendimi hesabımın bio'sunu yazarken buldum. Felsefem her zaman güneşin bizim için doğacağı güne inanmak oldu, inanç oldu. İnsanlarla iletişim kurmayı, sosyalleşmeyi sevdiğimden bildiklerimi onlarla paylaşmayı seçtim. Sistemin bizi rakip olarak görmeye diretmesine karşın, neden dost olmayalım ki dedim. Ve nitekim bugün 7000 küsür kişilik bir aile olduk.
Ama internet koca bir derya, kendinize dur demezseniz rüzgar alır götürür sizi. Amacınızdan da saparsınız hayallerinizden de. Evet ben bir anlamda kendimi birilerine karşı sorumlu hissetmek için açtım bu hesabı, yaptıklarımı paylaşayım, hesap vereyim ki motive olayım mantığı da vardı. Ve bu mantığı kaybetmemek için çok çabaladım açıkçası. Çünkü bir paylaşım yapıp saatlerce elimde telefon takılı kaldığım günler de oldu ve  zararlarını da gördüm. Bu yüzden paylaşımımı yapıp telefonu bırakmayı yeğledim hep. Molalarımda sorulara yanıt verdim, bildirimlerime baktım. Ve şunu söyleyebilirim ki, sizden yararlanan insanların bir duası bütün yorgunluğunuzu alıp götürüyor. Ve onlara yardımcı oldukça inanıyorum ki Allah da bana yardım etti, o güzel insanların dualarıyla bir şeyleri başardım. Önemli olan her şeyi kararında yaşamak. Ve çok şükür ben dengeyi tutturdum. İsteyince telefon da kenara bırakılıyormuş tablet de.


İçtenlikle ve yardımcı olmak adına verdiğin her yanıt için teşekkür ederim sanaJ Son olarak sınavlara hazırlanan öğrencilere neler söylemek istersin:)
Ve genç yoldaşlar; hedefinizi belirleyin, masanıza koyun ve olana kadar çabalayın. Unutmayın bizim ülkemizin artık genç, dinamik ve düşünen bireylere ihtiyacı var. Kimseyi umursamayın, hayaliniz sizin hedefiniz sizin. Ve size inanmayanları mahçup etmek de sizin elinizde. Varsın inanmasın size kimse, siz kendinize inanırsanız bu iş tamam. Ben inanıyorum ki hepinizin bir güneşi var. Çoğumuzunki henüz doğmadı. Bizim yardımımızı bekliyor. Güneşinizi doğurtmak sizin elinizde. Eğer inanırsanız, güneşin sizin için doğacağı günler yakındır. Ve unutmayın ki, sizin hedefinizi sizden önce başaran birileri varsa bunu başarmamanız için hiçbir sebep yok. Kendinizi küçümsemeyin, en büyük hayalleri başaranlardan biri siz olacaksınız. Bu ülkenin sana bana ihtiyacı var. Birbirimizden başka kimimiz var? Sen yarın doktor olacaksın beni tedavi edeceksin, ben yarın avukat olacağım seni savunacağım. Dünya bu. Hayaller ve emekler üzerine kurulu. Emek verenlerden biri olmak istiyorsan,
Bir ömür öküz olacağına, bir sene inek ol genç dostum! :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder