3 Ekim 2014 Cuma

Sınava Hazırlanan Öğrenciler İçin Bayram Programı :)

Her biriniz ya TEOG ya da YGS-LYS için bayram yapmak yerine çalışıyor olacaksınız. " Herkes geziyor, tatil yapıyor ben çalışacak mıyım yaaa.." düşüncesinden sıyrılın, hedefiniz için muhteşem zaman! Birileri tatil yaparken siz onların da önüne geçecek, eksiklerinizi kapatacaksınız! Hedefinize bir adım daha yaklaşacaksınız , müthiş değil mi? "Okul var dersane var oturup çalışamıyorum şu konuya !" derken o kendi planlayabileceğiniz zamana sahipsiniz artık;)

Öncelikle TEOG'a hazırlanan arkadaşlarım için yazmak istiyorum;)

  • Kasımda ilk sınavınıza gireceksiniz. Bu yüzden güzel bir zaman doğdu size. Ailenizle 1gün geçirin, doyasıya gezin eğlenin:) Ya da bayram boyunca sabah erken kalkıp çalışın evden ailenizle çıkana kadar sonra eve gelince yine başlayın durmaksızın geceye kadar;) Hangisi sizin bayram programınıza uyuyorsa onu yapın ama mutlaka mutlaka çalışın;)
  •  Bayram hedeflerinizi şöyle belirleyin, geçmiş ünitelerle ilgili eksikleriniz varsa o konularla ilgili soru çözün ve artık o defteri kapatın! Öncesi için eksik konunuz azsa veya yoksa ileriye dönük bir çalışma yapın. Bunu iki türlü yapabilirsiniz. Sizin için zor öğrenilen bir dersle ilgili konu çalışması ve soru çözümü yapabilirsiniz. Eğer ben zor konuyu öğretmenden dinlemeyi tercih ederim diyorsanız size kolay gelen dersten bolca konu çalışıp test çözün ve böylece aradan birkaç konu çıkarmış olun:) Bayramdan sonra da zor olan derse daha fazla zaman ayırabilirsiniz:) Deneme de çözün, böylece eksik olduğunuz konuları ve soru tarzlarını daha iyi görebilirsiniz:)

YGS-LYS için hazırlanan arkaladaşlarım için biraz daha yoğun program teklifim var:)

  • Tatil sürecinde 1gün seçin, bu çalışmanızın başında ortasında ya da sonunda olabilir. Sizi hangisi daha motive edecekse o şekilde ayarlayın bu günü ve gerçekten istediğini şekilde keyifle sınavı düşünmeksizin geçirin. Unutmayın; rahatlamış bir zihin, mutlu bir beyin çok daha iyi çalışacaktır:) 
  • Çalışma programınızı oluştururken geçmişe dönük konularla başlayın, eksiğiniz olan konuyla ilgili sorular çözün ve geçmiş konuları kapatın! Eksiğiniz az veya yoksa ileriye dönük çalışmalar yapın. 
  • Sadece YGS'ye girecek adaylar zorlandıkları dersin konularını sakin kafa ile çalışabilir ve öğrenebilirler. Bunu dersanede dinlemeyi tercih ediyorsanız, iyi olduğunuz derslerde bol bol konu çalışıp soru çözün ve öne geçin;) 
  • YGS ve LYS'ye girecek arkadaşlarım aynı şekilde eksik konuları kapatın önce. Sonra kararı siz verin, dersane ile devam etmek istiyorsanız YGS ve LYSden konuları birlikte götürün. Hatta isterseniz daha çok LYS daha az YGS yapabilirsiniz. "Geometri başımın belası ,hoca anlatıyor yine anlamıyorum!" diyorsan kendin çalışıp öğrenmeyi dene bu tatilde. Aç konu anlatımlı video dinle, konu anlatımlı kitap edin vüyaz çöz hallet bu meseleyi;) "Ben zorlandığıma bakamam tek başıma! ben paragrafta müthiş bir performans sergiliyorum ama bilmediğim Dil Bilgisi konuları var diyorsan eleyici olan Dil Bilgisi konularını hemen tamamla;) Zora gelemem tek başıma diyorsan ,İyi olduğun konuda koştur derim;) 

Bu 6 gün çok önemli! Çünkü siz okul-dersane -ev üçgeninde eve akşam saatinde gelip yorgun bir zihinle çalışırken şimdi sabahtan akşama size ait rahat bir zamana sahipsiniz! 6 gün aslında diğer günlerle kıyaslarsanız en az 12gün demek sizin için!Artan bir grafik gösteren öğrenciler hep bu zaman dilimlerinde çıkışı yakalar! Bu günler başarının anahtarı günler, adım adım ilerlerken koşmaya başlanan günler! Sakın hafife almayın! Mutlaka okul-dersane zamanında gösterdiğiniz performanstan daha üst bir çalışma gösterin;) Hepinize zihin açıklığı ve çalışma azmi diliyorum;)
İsteyin ve başarın!:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder