31 Ekim 2014 Cuma

Ebeveynlerin Çocukların Eğitimi İle İlgili Değerlendirmeleri -2-

Sevgili Şule Okçi ile gerçekleştirdiğimiz röportajı sizlerle paylaşıyorum:) İnstagram sayesinde tanıdığım Şule Hanım; çok sevecen, yardımsever ve ilgili birisi:) Faydalı olmak adına da bizimle çocuğunun eğitimi ile ilgili düşündüklerini paylaştı.

1. Kısaca kendinizi tanıtır mısınız Şule Hanım?
33 yaşındayım ve İşletme mezunuyum. Turizm alanında çalışıyorum. 10 yıllık evliyim ve bir oğlum var:) 

 2. Çocuğunuzun yaşı ve sınıfını öğrenebilir miyiz?
Oğlum 7.5 yaşında ve 2. sınıfta okuyor şu an.

3.Okul öncesi eğitim aldı mı? Bunun olumlu ve olumsuz tarafları nelerdi?  
2 yaşında yarım gün olarak başladık. İlköğretime kadar okul öncesi eğitim aldı. Daha sosyal ve paylaşımcı bir çocuk oldu.

4.Özel okulda mı devlet okulunda mı? Okulda aradığınız değerler nelerdi ve bulabildiniz mi? 
Oğlum özel okulda okuyor. Okulun ilgili olması yeterli benim  için, okulunda da bu önemli özelliği buldum.

5. Dil eğitimine önem veriyor musunuz? Bunun için ne yapıyorsunuz? 
İngilizce eğitim görüyor okulda, ayrıca okula başlayana kadar evde İngilizce konuşan bir yardımcımız oldu.

6.Okuma alışkanlığı var mı? Varsa nasıl kazandı yoksa neden okumuyor olabilir?  
Kendine ait geniş bir kitaplığı var oğlumun. Sanırım genetik, ben ve babam da çok kitap okuruz. Oğlumun kitaplarla arası iyidir, ben karışmam kendisi kitabını seçer ve her akşam yatmadan okur.

7. Herhangi bir müzik,sanat,spor dalıyla ilgileniyor mu? Bunu okulda mı okul dışında mı yapıyor? Katkıları neler sizce?   
El kaslarının gelişmesi için yazın Tenis oynuyor ve tüm yıl yüzüyor. Sadece fiziksel gelişimi için bireysel spor yapıyor şu an. 9 yaşından sonra Basketbol gibi takım sporuna göndereceğiz, o zaman hem fiziksel hem sosyal faydasını göreceğimizi düşünüyorum. 

8. Çocuğunuz öğrenim hayatı ile ilgili hedefleriniz neler? Bunun için neler yapıyorsunuz?  
Oluruna bırakıyorum. Dediğiniz gibi O'nun eğitim hayatı... Neyi, nasıl ve ne kadar isterse öyle yapacak. Ben sadece iyi, saygılı, dürüst, vicdanlı bir insan yetiştirmeye çalışıyorum. Doktor veya garson olması benim için önemli değil. Kaldı ki 2.Dünya Savaşı'nda insanların üzerinde deney yapan doktorlar vardı. Yani akademik eğitim benim için bir şey ifade etmiyor.

9.Çocuğunuzla bir günü nasıl geçirdiğinizi paylaşır mısınız?  
Valla ben ne kadar yorulmuşsam, oğlum o kadar iyi geçirmiş oluyor gününü:) Hafta içi tüm gün okulda, ayrıca dersleriyle ilgilenen yardımcımız var. Hafta sonlarını O nasıl isterse öyle planlıyoruz. Sinema, park, AVM, gösteri vb. programları hava durumuna göre ayarlıyoruz.. Erken kalktığı için akşam 20.30'da yatıyor zaten.

Şule Hanım'a zaman ayırıp oğlunun eğitimi ile ilgili detayları bizimle paylaştığı için tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Oğlunun eğitiminde olduğu gibi evinin düzeninde de çok özenli:) Şule Hanım'ın muhteşem zevkiyle döşenmiş evinden sizlere de dekorasyon konusunda fikirler verecek paylaşımlarda bulunduğu bir instagram sayfası var:) İçinizi açacak bu sayfaya göz atmak isterseniz İnstagram'da shuleokchi adlı hesabı takip edebilirsiniz:) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder